Gerinctorna és stretching

Ki ne ismerné a mozgásszegény életmód és az ülőmunka okozta kellemetlenségeket, mint a hát és derék fájás, nyaki panaszok, helytelen tartás?  Számos mozgásszervi panasz enyhítése mellett minden egészséges ember számára jótékony hatású
intenzív funkcionális tréning óratípusunk,
gerinctorna és stretching

Gerinctorna

A gerinctorna olyan komplex mozgásforma, amely életünk számos területére változást hozhat. Hat az egész testre és ezáltal a lélekre is. Befolyásolja mindennapjainkat, erősebbé, kitartóbbá és mozgékonyabbá tesz, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy korosztálytól függetlenül mindenkinek szüksége lenne rá.

+ Stretching (nyújtás)

Testünk harmonikus működésének elengedhetetlen feltétele, hogy megfelelően flexibilis és rugalmas legyen. A stretching nem más, mint a nyújtás és feszítés együttese.
A stretching célja a harmónia fenntartása és/vagy újra kialakítása. A rövidült izmok speciális technikákkal való nyújtása és így a mozgástartomány növelése lehetővé teszi a harmonikus és optimális izomműködést.

E funkcionális tréning pozitív hatásai:
  • Segít a mozgásszervi panaszok enyhítésében és megelőzésében, mint például a nyak, hát és derék táji fájdalmak.
  • A megrövidült izmok nyújtásával és a gyengült izomzat erősítésével segít az optimális izomegyensúly fenntartásában, ezáltal a helyes testtartás kialakításában.
  • A nyújtások által az izomzat rugalmasabbá, a test hajlékonyabbá válik, így kisebb a sérülésre való hajlam, mint egy merevebb, rugalmatlan izomzatnál. Növeli a mozgástartományt, fejleszti és tökéletesíti az izmok feletti kontrollt. Ellazítja és regenerálja a testet, segít relaxálni.
  • A célzott törzsizom erősítéssel olyan mély hátizmokat is aktiválunk, amik egyéb mozgással nem hívhatóak elő, ezáltal stabilizáljuk a gerincet, ami kedvezően hat a hát és deréktáji panaszokra, így hatékony kezelési forma lehet gerinc sérv, protrusio, dicopathia, vagy csupán a hanyag tartás esetén, valamint lehetőséget nyújt mindezek megelőzésére.
  • Növeli az erőnlétet, az állóképességet, ami minden életkorban kedvezően hat az életminőségre, mert egy általános fittséget biztosít és növeli a teljesítőképességet.
  • Az erősítések és a nyújtások során is nagy hangsúlyt fektetünk az ízület védelemre, így megelőzhető a sérülés, és bizonyos esetekben a már károsodott izom, vagy ízület sem képzi akadályát a mozgásnak, sőt a mozgás segít annak funkcióját helyre állítani.
  • Mindezek mellett nő a testtudatosság és minden egyes sikerélmény után az ember önbecsülése is, mivel ahogy mondani szokták „ép testben ép lélek lakozik”.

Mindezeken felül a mozgás endorfint termel, így növeli energiaszintünket, javítja kedvünket.
Ezt tanúsíthatja mindenki, aki már próbálta.

Felhívjuk az idősebb korosztály figyelmét is gerinctorna óráinkra, ahol a cél a kor jellegzetességeinek figyelembe vételével, a fent leírtak mellett a vérkeringés serkentésére, a derék, csípő, boka és térd bántalmak enyhítése, a szív-érrendszeri megbetegedések és az esetleges protézisek figyelembe vételével. Külön hangsúlyt fektetünk az osteoporosis kezelésére, esetleg megelőzésére, és az egyensúly fejlesztésére, hiszen a csontritkulásos állapotban az esés az egyik legnagyobb rizikófaktor.

A 60 perces csoportos gerinctorna és stretching órákat Szánthóné Molnár Krisztina diplomás gyógytornászunk tartja.

Edzésidőpontok:
minden kedden 18.00 – 19.00 óráig


A foglalkozásokon való részvételhez egy kényelmes szabadidő nadrág (vagy legging) és felső viselete ajánlott. A terem 4 cm vastag tatamival (tornaszőnyeggel) borított, ezért cipőre, külön jóga vagy tornaszőnyegre nincs szükség. Az órán használatos eszközöket is mi biztosítjuk.

Találkozzunk az órán!